Panzej 2011.04.08. 00:59

Sínek között

Ültem a villamos lökhárítója előtt és fura mód úgy éreztem, hogy igazából mindegy, nem is bánom annyira. Eszméletlenül fáradt voltam. Kimerült, hajszolt. Nem volt kemény a föld, igazából azt sem érzékeltem, mikor és hogyan kerültem oda. Minden olyan marha gyorsan történt.

Mikor leszálltam a villamosról, rögtön az első ajtónál, szememmel rögtön a jelzőlámpát kerestem. Sietve kerültem meg a villamost, tapasztalataim szerint ilyenkor épp zöld szokott lenni, én meg már megint késésben vagyok. Leléptem a járdáról. És egy irgalmatlan nagyot zakóztam.

Kábán felkönyököltem. Vajon látta a villamos vezetője, hogy a sínek közé pottyantam? Vajon tudja-e, hogy még mindig ott üldögélek, vagy épp a visszapillantót figyeli és az ajtókat zárja?

Hirtelen valaki elkap a vállamnál fogva. Segít feltápászkodni, meg van ijedve, együtt poroljuk a táskámat, kabátomat.

- Nincs, nincsen semmi baj - mondom gépiesen, ideges vagyok a rám ragadt mocsoktól, a tehetetlenségtől és legszívesebben visszafordulnék, haza. Helyes a fickó, átkísér a zebrán, közben folyamatosan magyaráz, nem is tudom már mit. A buszmegállóba már egyedül baktatok. Sosem fogok odaérni a rendelőbe.

Február óta nem találkoztunk, néz rám zordan a dokim. Rosszkor teszi, így is a sírás fojtogat az esés óta, remegő hangon mentegetőzöm. Hogy nincs aki vigyázzon Palkóra, míg én idejövök. Hogy most is épp az orvosnál ülnek L-lel, aki már jó ideje képtelen a munkáját végezni a gyerekek körüli rengeteg teendő miatt. Hogy majdnem kútba esett ez a mai vizit is. És amúgy is, képzeld, majdnem meghaltam.

Látom rajta, hogy nem érti az esést, faggat, hogy szédültem-e, mert ha igen, az baj lehet. Nem, nem szédültem, nyugtatom meg, van is nekem arra időm..

Méret a nővérrel gyorsan egy vérnyomást, 130/90. Elámulok, nekem sosem szokott 100/60-nál több lenni. De persze most zaklatott vagyok. Igen, igen.

Ultrahang, gyerkőc harántfekvésben, hurrá, végre megfordul, eddig faros volt. Minden rendben, legkésőbb június 10-ig meglesz a baba. Én pedig három, de legkésőbb négy hét múlva legyek szíves megjelenni. Ha reng a föld, akkor is. Jó, mondom, holnap elkezdem szervezni.Szólok a gyerekeknek is, hogy ne legyenek se bárányhimlősek, se mandulagyulladásosak.

Megértően, de továbbra is szilárdan cseng a válasz. Értsem meg, ő felelősséggel tartozik értünk. Szeretne ránk vigyázni. Szépen kér, hogy tartsam be a játékszabályokat.

Jó. Megígérem.

Kilépek, és nem bírom tovább. Felhívom L-t, aki persze megijed. Aztán megérti, mi történt, és gyorsan megnyugtat, hogy ez egy ilyen nap. Képzeljem, ő is elesett. Mici pedig megint nehezen öltözött fel az oviban, Palkónak szerencsére nincs semmi komoly baja, csak náthás egy kicsit, Lackónak meg végre kiesett a foga, ami már olyan nagyon mozgott tegnap.

Szóval négy bal lábunk meg egy fogatlan gyerekünk van. Vagy ez is csak a front?

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr102808585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krinya75 · http://en-mozaikok.blogspot.com/ 2011.04.08. 11:19:51

Jesszus, ez ijesztő, először azt hittem, csak álmodtad ezt, utána döbbentem rá, hogy tényleg megtörtént! Vigyázz magadra nagyon!!!!

Paramami 2011.04.08. 19:55:50

Panzej, nekem a második és a negyedik várandósságom elején, amikor fizikailag is nagyon rosszul voltam, depresszióhoz hasonló, kiégéses tüneteim voltak. Utólag kiderült, hogy azért, mert egyszerűen fizikailag túl sok volt minden, és nem volt semmi segítségem. Nem szoktam mások életébe beleszólni, de ha ez most komoly és túlzás nélkül ilyenek a napjaid, mint a tortakészítéses meg ez, akkor szerintem Neked nagyon sürgősen változtatnod kellene a dolgokon és segítséget kellene kérni/szerezni. Láthatóan nem bírod erővel a dolgokat, és ez így senkinek nem lesz jó hosszú távon.

Óránként 6-700 forinttól már lehet jó bébiszittert találni, engem anno a heti egyszer-kétszer három óra már kihúzott a gödörből. De ha erre mégis sajnálod a pénzt, vagy úgy érzed, most végképp nincs, akkor ott az Otthon Segítünk alapítvány, direkt erre kitalálva. Egyébként én anno pszichológushoz fordultam, a Tieidhez nagyon hasonló tünetekkel (volt olyan, hogy azt éreztem, mint Te a villamos előtt, hogy ha most meghalnék, tulajdonképpen megkönnyebbülés lenne, mert nem kéne tovább küzdeni), és ő mondta, hogy nem pszichológus kell nekem, hanem bébiszitter, az olcsóbb is, és igazából a fáradtságon a pszichológus nem segít, csak ront, mert oda is el kell jutni valahogy, a bébiszitterrel ellentétben, aki viszont pont segít az időhiányon. Légyszi, vedd komolyan a dolgokat, és szerezz segítséget az egész család érdekében!!!

nyúlmama 2011.04.08. 22:24:20

Figyelj,én is csak az előttem szólókkal tudok egyetérteni.
Sürgősen csinálj valamit, mert ennyire kimerülten, rossz állapotban nem lehet egy újabb gyerkőcöt fogadni!
Semmi közöm hozzá, de ez nagyon nem hangzik jól,amiket leírsz.
Kérj segítséget,ha magától nem jut eszébe senkinek, és lenne kitől, vagy tényleg fogadj bébiszittert.
És olyan nincs, hogy ne tudj elmenni az orvoshoz, hiába 4.gyerek.
A gyrekeidnek még sokéig szükségük lesz rád.
És tényleg, olvasgatlak már egy ideje, ez nem te vagy!

ildisz 2011.04.09. 10:07:42

Tényleg nagyon kéne nektek egy jó bébiszitter, vagy egy takarítónö, vagy bárki, aki le tud venni vmi terhet a válladról.
Palkót nem tudod magaddal vinni az orvoshoz? Én mindig a fiammal mentem a második terhességem alatt & amíg vizsgáltak, addig a növérkék vigyáztak rá.

Nagytimi 2011.04.09. 11:56:19

Ha gondolod szívesen segítek neked ,amiben tudok(főzni nem:)vásárlás,posta,akármi,Palkó vigyázás.

nyúlmama 2011.04.11. 18:57:54

Jaj, Panzej, mi van veled,jól vagy, ugye?

egyedi 2011.04.18. 08:56:56

most mi van tényleg? 10 napja semmi hír. nem tud senki semmit?

képes 2011.05.04. 10:47:49

Pedig élj a hatalmaddal, a blogoddal, úgy tűnik a Panzej-blog tábora (én is) örömmel jelentkezik össznépi Palkóhajkurászásra, míg te orvosnál vagy - vagy csak akármi. Vagy az első "blogtalálkozóra" egy hipermarketben, ahol ünnepélyes keretek között megejtjük a nagybevásárlásodat, esetleg gyorsasági vasalóversenyre.

Tudom, hogy nem ez a módja (magam is jó rég gondolkozom rajta, szóba hozhatom-e egyáltalán), meg lehet-e így ismeretlenül, és azt is tudom, hogy megoldod. De ha gondolod, és erre van szükséged, élj vele :)

Panzej 2011.05.07. 22:07:56

Képes, vigyázz, megkereslek!! :-)
süti beállítások módosítása