Panzej 2010.12.14. 22:41

Menő vagyok

Egyszer régen valaki, aki mellesleg a mai napig rendkívül okosnak és különlegesnek tartja magát, leereszkedett hozzám, mikor én éppen zenekarokról és tök jó számokról csevegtem, majd rövid hallgatás után, végtelen butaságnak tartván az egész témát, lenézően odavetette nekem a fogósnak és ravasznak szánt kérdést: - Egyáltalán, mi az, hogy zene?

Mivel a kérdés kissé agresszívan hangzott el, és nem is értettem, hogy jutott eszébe egyáltalán feltenni, csak együttérzően összenéztünk a beszélgetőpartneremmel, aztán halkabban folytattuk az eszmecserét.

Sok év eltelt már azóta, de a jelenet mellbevágó hatása a mai napig nem múlt el, és igen, a napokban újra eszembe jutott. Mindig eszembe jut amikor arra a fura kérdésre hirtelen a semmiből előbukkan a válasz. Ahogyan ez a napokban is történt.

Mert ez a jelenet jutott az eszembe minap, amikor az imádott rendőrkék alapskodánkkal, hátam mögött három gyereküléssel, megkopott téli gumikkal csúszkáltam kábé harminccal a hóban, és közben félkézzel tekertem a kormányt, vagányul, gondoltam én; ritmusra vertem az ujjaimmal a szürke műanyagot, és próbáltam beleolvadni Lukács hangjába, helyébe, miközben ő nyomta ezerrel, hogy "Kezemben a jegyekkel a repülőtéren, várom, hogy L.A. -be induljon a gépem..."

És tényleg, a harmincas, negyedik gyerekével terhes nő a gitárszóló alatt lélekben állati menő, és szutykos kis verdájában, elhiszi, igen, hogy valójában nem a piacra megy krumplit meg tojást venni, hanem L.A-be tart, ahol egy bárban lazán "megköti az üzletet", felteszi a napszemüvegét, aztán bepattan a cabrioba, hogy továbbhúzzon Rióba. Közben megy le a nap, és az út éppen arra vezet, a maca pedig kőkemény, pörgős, vagány meg vadító, és minden egyéb. Ahogyan az kell.

Feeling, kedves barátom. Ez a zene. Többek közt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr82516531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macskaszemű 2011.01.20. 09:39:28

Egyetértek. Mint 15 éve Lukács rajongó.
Sokféle voltam ezalatt az idő alatt. Dögös, ronda, dögös, terhes, babakocsis, dögös, terhes, átlagos. Blabla.
De a neki én is mindig elhiszem, épp elrepülök Rióba.
süti beállítások módosítása