Úgy három héttel ezelőtt egy reggel bementem a fürdőszobába, és már az ajtóban megéreztem a szoba közepére dobott pisis pelenkát. Mi több, majdnem rá is dobtam a taccsot.

Még aznap elmentem a gyógyszertárba, és vettem három terhességi tesztet. A nő el akarta magyarázni, hogyan működnek. Fölösleges, mosolyogtam fáradtan, nem is értettem, honnét veszi a bátorságot, miután éppen négy gyerekkel voltam körülvéve, igaz, abból csak kettő volt az enyém. De korkülönbség alapján lehetett volna mind a négy is.

Másnap reggel kilőttem az első tesztet. Olyan csíkos lett, mint egy zebra. Rossz a teszt, rossz a teszt. Miért ne lehetne hibás, gondoltam higgadtan, mert az nem létezik, hogy én, aki minden egyes gyerek előtt hormont szedtem hónapokig, hogy én, akire rárohadnak az intimbetétek, hogy én, aki mindig vigyázott, csak egyszer, csak egyszer nem.. Én, én, aki a jövőmet tervezgettem, a sajátomat, én, aki már állás után nézelődött, aki önéletrajzot küldözgetett, aki épp kezdett kiszabadulni a pelenkahalmok fogságából, aki épp el akarta ajándékozni a babakocsit, én, én, ééééén terhes legyek.

És jött a második teszt. Erős csíkok, nem ám valami kis maszat a rubrikában, nem. Idegroham, sírógörcs, tépelődés, dráma. Napokig. És a kín, hogy senkinek sem mondhatom el. Bezárkóztam a lakásba, L téblábolt körülöttem, a gyerekek megszeppenve jöttek-mentek, hogy a mami nem érzi jól magát, minden barátnőm vállán zokogtam egy sort, közben megjött a hányinger, a szagérzékenység, a rossz közérzet, rossz szájíz, és csak süppedtem a depibe, és csak hanyagoltam mindent magam körül. Megint jön az óriási has, a engeteg hülye vizsgálat, az örökös fáradtság, a nemalvás, a szülés, szoptatás, pelenkahegyek..

A válasz a kézenfekvő kérdésre az, hogy nem, nem vetetem el. Én ezt nem tudom megtenni. És ide raknék is egy pontot. Erről én még beszélni sem tudok. Annál inkább, annál többet arról, hogy miért éppen velem, hogy miért éppen most és hogy mi lesz ezután. Mert ugye négy gyerekre már nem elég nagy az autó (aminek éppen ebben a hónapban fizettük ki az utolsó részletét, nem mellesleg nagyon szeretjük), nem elég nagy a lakás, nincsen elég segítség. Négy gyerekkel minden bonyolultabb, minden drágább, egy minőségi ugrás, további hibernáció nekem, még nagyobb felelősség L-nek, aki már lassan nem is alszik a sok meló miatt. A kölcsönről, amit fel kell vennünk, és az ezzel járó kiszolgáltatottságról inkább ne beszéljünk. Számíthat rá, aki erre legyint, vagy nevet, annak leharapom a fejét. Mert ez nyomasztó, mert ez kiborító, mert nekem ez a legrosszabb az egészben.

Megéri? Kérdezik tőlem sokan suttogva, együttérzően, racionálisan. Én pedig nem tudom. Őszintén, magam sem tudom. Csak érzem, hogy ez az út lehet, hogy nehéz, sőt, nyomasztó, ám a másik egyszerűen nem járható. Így aztán bízni kell. Remélni. Mert ahogy a nőgyógyászom fogalmazott, ennek a babának kisebb volt az esélye, mint egy lottóötösnek. Nagyon akart minket. Hát nem csaphatom be előtte az ajtót, nem visz rá a lélek.

Majd lesz valami. El fogok jutni A-ból B-be. És ha megszületik, úgy fogom érezni, hogy én tulajdonképpen mindig is így akartam. Hogy nincsenek véletlenek. Hogy csak az első pár év olyan kutya-kemény.

De lehet, hogy ennél nehezebb már sosem lesz, mint most. Most, mikor még csak úton vagyok. A-ból a B-be.

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr812413931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nanemárrr 2010.11.01. 17:38:36

Hűazannya! Remélem ez egy jel nekem...

nyúlmama 2010.11.01. 19:24:37

Panzej
Fel afejjel4
A sógornőm negyven volt majdnem, mikor is teszt kellett neki-egy 14 és egy majdnem 10 mellé.
Ééééés-igazi szerelemgyerek lett, nyugis, alvós, cuki, most 2,5 és a bölcsit kezdi.Ettől függetlenül totál megértelek, csak bíztatásként írtam.

ildisz 2010.11.01. 20:24:47

Kedves Panzej! Én tiszta szívböl gratulálok neked ill. nektek. Tudom, hogy most nagyon nehéznek érzed ezt az egészet és biztos az is, de én is úgy gondolom, hogy nincsenek véletlenek. :-) Kitartás! :-)))

Ficus Kinky 2010.11.01. 21:56:44

Panzej, megkönnyeztem ezt a bejegyzést. nekem annyira megható az őszinteséged és az "angyalcsináláshoz" való hozzáállásod. szerintem a gyerek szuper helyre fog kerülni! tudod, csak az kap újabb feladatokat, aki el is bírja őket... minden jó lesz!! : )

Vakmacska 2010.11.01. 22:29:44

Húúúú, nem irigyellek.

Ebben a cipőben jártam nagyjából másfél éve, csak más miatt - az én babámnak se volt matematikailag esélye, nem tudtuk, milyen lesz és hogy állunk majd hozzá meg egymáshoz, és most sem tudjuk, milyen lesz hetven meg hatvan évesen, hogy épp akkor húszéves.

Én is úgy voltam vele, hogy igen, a dolog nem egyszerű, de a másik út nem járható, hogy akkor elveszíteném a "második életemet" ami lehetővé tette anno, hogy ép ésszel túléljek valami nehezen túlélhetőt, és aminek jobb szimbóluma nem is lehetett volna. Ettől a hétköznapi nehézségek megmaradnak és nem lesznek kisebbek, de mégis.

Gratula, bár tudom most nem feltétlenül így érzed, hogy van mihez:))

Farkasokkal táncoló 2010.11.01. 22:39:29

Panzej, gratulálok, meglátod minden a helyére kerül majd! :-)
Jó helyre születik az a kicsi...

Krinya75 · http://en-mozaikok.blogspot.com/ 2010.11.02. 01:05:26

Nálunk is ugyanezek a dilemmák. Mi szeretnénk negyediket, de éppen ugyanezeket az érveket hoztuk fel ellene, mint te, úgyhogy 100%-osan megértelek. Viszont ha "becsúszna", nálunk se lehetne szó másik opcióról! Úgyhogy azért engedd meg, hogy egy picit irigykedjek - a jó értelemben! Gratulálok, és kitartást, minden jóra fog fordulni, meglátod!

Laliath 2010.11.02. 07:19:25

Gratulálok Panzej, a babához is, az erőhöz és kitartáshoz is, amit már most mutatsz.
Abszolút megértem, hogy nem látsz más utat, én se látnék. Minden rendben lesz, mert egyszerűen rendben kell, hogy legyen. Ez a baba nagyon hozzátok akart kerülni, és biztos jó oka van rá :)
Ölellek.

Lapis Lazuli 2010.11.02. 07:35:44

Mit lehet erre mondani??? Nagy ölelés, csütörtökön átadom.

Temptation 2010.11.02. 08:15:18

Én is a legjobbakat kívánom Neked, Nektek.
Először is, hogy tudjál egy kicsit megnyugodni.Én boldog vagyok a négyemmel, igaz, nekem a három már nagyobb volt, amikor a kicsi született.Anyagilag nagyon nehéz nekünk,de van olyan sok minden, amiért jó így.
Az egyik kolléganőmnek egy 16 és egy 8 éves fia van, most január végére jön a harmadik.Ők sem akartak többet.Átment ezen, amin Te, sírt, nehezen tudta feldolgozni, de az abortusz nála sem volt választható lehetőség.Most már látom, hogy milyen örömmel várja, hogy élvezi, milyen büszkén, boldogan mutatja az uh felvételeket.Kívánom, hogy néhány hét múlva Te is itt tartsál.

képes 2010.11.02. 08:37:47

ahol ilyen klassz gyerekek készülnek, oda naná, hogy küldenek még egy bónusz kört. és ha kell, viszem én a hátamon azt a gyerkőcöt, amelyik nem fér már be abba a fránya autóba :) csak mert én ilyen piszkosul önző vagyok azzal együtt, hogy elképzelni sem nagyon tudom, milyen nagy levegőt kell most vennetek, de suttyomban már alig várom a Négyes Számú Baba-naplót.

Meni 2010.11.02. 08:42:40

Irtam egy hosszut es elszallt. Na akkor rovidebben a lenyeg: minden erzeseddel es gondolatoddal azonosulni tudok, en is attol rettegek, hogy mi lesz ha becsuszik a negyedik. Es ha megis, boritekolni tudom, hogy hasonloan fogunk donteni. De tudom, hogy baromi ijeszto lehet. Arra gondolj, hogy milyen jo, hogy van valasztasi lehetosegetek. Mert igaz, hogy iszonyu nehezen, szamtalan kompromisszum es hatalmas stressz mellett, de vallalhato a negyedik. Ha nem lenne alternativa, akkor abba te is egy kicsit belehalnal, nem? Es most meg, ha elmulik a sokk, pont olyan boldog es kiegyensulyozott kismama leszel, mint amilyennek a naplod alapjan a Porontyon megismertelek. Sok erot, energiat, olelo karokat kivanok neked!

Panzej 2010.11.02. 09:04:58

Nagyon- nagyon köszönöm mindenkinek a gratulákat, a bíztatást. Marhára igyekszem talpraállni, csak ez most duplán nehezített feladat az állandó álmosság és rosszullét mellett.
Mindazonáltal elgondolkodtam már azon, például, hogy fiú lesz-e vagy lány. Aztán rájöttem, hogy talán még sosem volt ennyire mindegy.. :-)
Köszönök minden drukkot, rám férnek, és elnézést előre is, ha egy kicsit többet fogok nyavalyogni mostanság Mert ez nekem az egyik legnagyobb segítség, Hogy ide le merem írni amit őszintén gondolok.

Panzej 2010.11.02. 09:41:40

Manó, három gyerek az semmi. Tényleg, egész jól el lehet menedzselni őket, pláne, hogy most már Palkó is nagyobb. A két gyerek.. Azon meg már csak nevetni tudok. Az egy nyugdíjas paradicsom :-)

De négy!!! Már a szemnek is brutál. Ahogy zizegnek, ahogy mindenhol ott vannak.. Éjszaka órákig nem alszom, csak sakkozok, számolgatom a pénzt, pánikolok. Meg rosszul vagyok.

Valaki azt mondta, két gyerek a sztenderd, három a bátor, négy az őrült.
Ez így is van. Sosem tudtam, hogy őrült vagyok.

Panzej 2010.11.02. 09:42:52

Képes, nagyon jólesett amit írtál!

anyatájger 2010.11.02. 09:44:49

nagy gratula, Panzej!
csatlakozom az előttem szólókhoz : nagyon jó helyre kerül a kicsi!

kitartás, nagy ölelés és rosszullétmentesség megy ezerrel :)

Anameridián 2010.11.02. 10:25:33

Drága Panzej!

Imádlak olvasni itt is és bárhol!

Gratulálok szívemből! Nem véletlen, hogy ez a kicsi benneteket választott, biztos érzi, hogy itt igen jó helye lesz.
Kitartás és nem is tudom még mit mondhatnék, nekem csak 1 kislányom van eddig, de így is nehéz néha, pedig a férjem pont 4-et szeretne. Akár lányt. :)
Bár nem ismerlek személyesen , de a posztjaid és kommentjeid által nagyon megkedveltelek, úgyhogy puszillak!

párizs 2010.11.02. 11:16:47

Szia Panzej!
Nem tudom miért, de én olyan nagyon örülök ennek a hírnek!!!! Még azután is, hogy elolvastam az egész bejegyzést, valamiért nagyon pozitívan érzek veletek kapcsolatban. És minden előttem szóló olvasásakor csak bólogattam. Én mindig azt mondtam, hogy kettőnél több gyerek nem kell, de ha a helyedben lennénk én sem döntenék másképp. HAJRÁ! Szorítok, szurkolok, energiát küldök, és nem tehetek róla, de nagyon örülök!!

zuzmó 2010.11.02. 13:46:03

Már amikor korábban írtad a "Nem lesz többé kisbabám" posztot, arra gondoltam, aki ilyen szeretettel, szomorúan, meghatóan "búcsúzik" a szülőszobától, annak még van dolga ott :)))) Gratulálok nagyon és sok-sok erőt kívánok, mert örömöd az biztos lesz bőven :)

motymoty 2010.11.02. 15:17:29

Gratulálok! Minden a helyére fog kerülni, és úgy lesz jól, ahogy lesz, amint elmúlik az első sokk.

Tejbajusz (törölt) 2010.11.02. 15:22:15

Panzejkém, ha bírsz, egy pillanatra néz ki a sokkos fejedből (amit azért megértek): nincsenek véletlenek, ez a gyerek olyan helyre kerül, hogyha nem jött volna, én magam kértem volna, hogy adoptáljatok!
Ez a Rock'n'Roll !!!

Temptation 2010.11.02. 15:33:49

@Panzej: én csak annyit mondok, a három és négy közti átmenet sem nehezebb, mint a kettő és a három közötti.Hidd el, amint már ott lesz, el sem tudod képzelni, hogy volt olyan, hogy "csak" három gyereked volt. A nagyok nagyosodnak, egy kicsit mindig könnyebb lesz (gondozási szempontból), és Palkónak is lesz "korban hozz illő" játszótársa egy idő múlva.
Én imádok végigmenni az utcán az összes gyerekemmel, és büszke vagyok rájuk.Nagyon.

Csipkebogyó 2010.11.02. 15:38:09

Én is emlékszem a "nem lesz többé kisbabám"-ra, végig bőgtem...írnám, hogy minden rendben lesz de olyan jó lenne, ha tudnánk valahogy segíteni egymásnak, ha majd a nehéz idők tényleg itt lesznek...Gratulálok és Palkónak is sok erőt kívánok az alkalmazkodáshoz!

Fahéj és Feta · http://www.fahejesfeta.blogspot.com 2010.11.02. 15:58:42

Gratulalok!!!!!!
Nyugodtan nyafogj es nyugoskod! En mindenkeppen olvasni foglak titeket!
Imadom a stilusodat!

iSpongya 2010.11.02. 17:09:58

Kedves Panzej! Habár mi még csak az elsőért küzdünk, már most arról álmodozom, hogy lesz majd egy harmadik vagy negyedik (ki tudja), aki majd ajándékba kapunk és ő majd visszahozza azt a rengeteg sarokba vágott "nőci" energiát, amit most a küzdelemben elveszítek. A hitet, hogy én tényleg a nagybetűs nő vagyok! És ez ad most is erőt hónapról-hónapra, hogy fel tudjam építeni magam.

Kívánom, hogy hamar jöjjön el az a perc, amikor őszintén tudsz örülni a legújabb gyümölcsnek.

khushi 2010.11.02. 17:58:46

Basszus Panzej, ezt én is megkönnyeztem. Köszönet az őszinte írásért, sok erőt a továbbiakhoz... Ja, és azt a gólyát most már küldd át légy szíves a város pesti oldalára, jó?
A 'Sors tudja' bekezdésekkel viszont nagyon nem értek egyet.

korcsolya 2010.11.02. 18:44:19

Panzej! Ide jöttem, hogy olvassak Rólatok valami kis "hétköznapit", nem hétköznapian megírva, mert mindig felüdít, amikor tőled kapok valamit.

Erre mit látok! Könnyezve olvastam, és bár nem ismerlek személyesen, kicsit olyan vagy nekem már, mintha ismernélek. Ezért talán még jobban örülök. Mikor megírtad azt a posztot, a "Nem lesz többé kisbabámat", akkor konkrétan sírtam, és talán írtam is valami nagy okos közhelyet, hogy soha ne mondd, hogy soha. Igazából titkon drukkoltam, hogy hozzátok jöjjön még baba, mert a blogból és a Palkónaplóból is árad, hogy mennyire nagy nálatok a harmónia, és életetek része a humor, ami szerintem elengedhetetlen a boldog családi élethez. És az ilyen kiegyensúlyozott, elégedett gyerekekből lesznek a normális felnőttek, szüleikből pedig a büszke, nagycsaládos, sokunokás nagyszülők. :)

Az anyagiakkal kapcsolatban én is mindig görcsben vagyok, pedig nálunk még csak két gyerkőc van. Alapállásban négyet szeretnénk, de én is állandóan osztok-szorzok, ide rakok-oda rakok kisebb-nagyobb összegeket fejben... és mégis nagyon nehéz félretenni. Szóval nagyon megértelek. De számomra sem létezne másik út. Ez a baba jönni akart. Én hívő ember vagyok, épp ezért én ezt másként mondom, de a lényeg ugyanaz. És biztos vagyok benne, hogy hamarosan elmúlik ez a páni félelem, és ahogy nő benned a kis magzat, úgy fejlődik majd benned a vágy is, hogy láthasd, érezhesd, foghasd őt.

Hiszen már most szereted. :)

ejeeje 2010.11.02. 20:52:09

Nagyon sok örömet kívánok. Nálatok tényleg jó helyen vannak a gyerekek.

Dortje 2010.11.03. 10:03:44

Húúú, Panzej! az ilyen gyerkőcökből lesz a végén zseni, feltaláló, Nobel-díjas! Kitartás.
Én nem a fenti mondatokat ismerem, hanem, hogy az elsőnél kifertőtlenítik, a másodiknál lenyalják, a harmadiknál a kutya szájából veszik ki, a negyedik meg már maga gondoskodik a cumijáról...

herbivore (törölt) 2010.11.05. 14:35:10

hű, de szuper :))))
tudom, tudom, de akkor is :)

Pelo · http://ujrapelenka.blog.hu 2011.01.19. 15:44:48

Kedves Panzej, most futottam bele a híredbe a BA-n (ahonnan nagyon hiányzol!) És szívből gratulálok!!!
Nekem is az jutott eszembe amikor láttam az infót, amikor búcsúztál az 'utolsó' kisbabádtól, és akkor arra gondoltam, talán nem Palkó lesz az utolsó.
Fel a fejjel, kitartás!
Ahová Isten báránykát ad, ad oda legelőt is!

macskaszemű 2011.01.20. 09:18:42

Kedves Panzej!

Most olvastam a BA-n a hírt, és idejöttem utánajárni.
Maximálisan átérzem ezt az írásodat, nagyon sok erőt kívánok. Fantasztikus nő vagy, így ismeretlenül.
És gratulálok is, mert nálad nagyon jó lehet gyereknek lenni.
:)

ani2 2011.01.20. 21:46:05

Kedves Panzej!
Szivbol gratulalok! Fel a fejjel! Ha a kezedben lesz a picuri biztos ugy fogod gondolni, hogy megerte es semmi penzert nem adnad. :) Esetleg ujabb babanaplo, mar a bezzeganyan? ;)
süti beállítások módosítása