Ma csupán kétszer hallgattam végig a fenti ominózus mondatot. Egyszer akkor, amikor azzal a végtelenül kedves nénivel összefutottam a lépcsőházban, és udvariasan meg kellett tekintenem az elszörnyedős performanszát a "- Jééézus, maga már megint terhes???" - kezdetű felkiáltástól a "- Már megint egy fiú!" - folytatású "- Nem baj, csak egészséges legyen.." - nel záródó fordulatos befejezésig, másodszor pedig telefonon, ahol az egyébként negyedik gyerekemnek rendkívül örvendező rokonom vált egy pillanatra csalódottá a harmadik fiam miatt.
Most azon gondolkodom, vajon mit is jelent ez a mondat valójában. Mert hogy azt éppen nem, amit közvetíteni akar, azt már világosan látom.

Nektek mi a véleményetek? Őszintén érdekelne.

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr792670329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OMara 2011.02.18. 14:52:11

Nekem sem tetszik ez a kifejezés, mondat.

Az a véleményem, hogy ez, valahogy egy tradicionális, semmitmondó, de annak aki "kapja" kicsit sértőnek tűnő mondat,mert negativ véleményt érez ki belőle.
Mindig az volt az érzésem amikor ez a mondat elhangzott, hogy a megszólalónak nincs különösebb mondanivalója, érzelme, de mivel úgy érzi illik valamit mondania, ....nos ez a mondat hagyja el legtöbbször a száját.

Nem érdemes agyalnod, idegelned magad miatta.

VLSZ (Világ Legjobb Szomszédasszonya) :-) 2011.02.18. 15:58:13

Nyugi!! ! :-)

Majd lassan eljön az is, hogy megtudják, hogy a 3.-on is lesz még egy baba és ráadásul lány a másik mellé.
Én majd megkapom, hogy ez is lány!!

És akkor ketten hallgathatjuk Őket!!!

zuzmó 2011.02.18. 22:10:25

Áááááá!! Ezt a mondatot én is háááányszor végighallgattam, amikor a 3. lányomat vártam! Eléggé untam a végére, bár most is kiesik a szájából egy-egy rég nem látott ismerősnek, amikor megtudja, hogy van a két nagylány mellé egy kicsi is. Ja, és voltak merészek, akik megkérdezték: "Harmadiknak nem lett volna jobb egy fiú?/Nem fiút akartatok? " Erre mi a frászt lehet mondani? Nálunk még a kutyák is lányok, na! :DDDD

Krinya75 · http://en-mozaikok.blogspot.com/ 2011.02.18. 22:38:32

Igen, ez amolyan "vigasztalásféle", mivel úgy gondolják, biztos te is ugyanolyan csalódott vagy, mint ők (mondjuk hogy "ők" miért, az nem világos...), aztán azt hiszik, ezzel az "eredeti" megjegyzéssel majd jól megvigasztalnak...
Múltkor engem a gyerekorvos is gyanakodva nézegetett, hogy "ugye nem megint terhes vagyok?" És ha igen, akkor mi van, vazz??? De nem, sajna, csak nagy a hasam. Ééééééés?
Akkor meg jön az, hogy pedig az egy fiú és a két lány után KELL szülnöm még egy fiút... Miért is?
Akármit is csinálsz, valaki biztos valamiért beszól, ha sok a gyerek, az a baj, ha kevés, akkor az, ha nem egyenlő az arány, az is "szégyen"... De jó, hogy ennyi unatkozó ember van!

afonya_lekvar 2011.02.18. 23:22:55

Kedves Panzej!

korábban porontyról tévedtem ide, miután Palkó-napló után kutattam. olvaslak már egy ideje, de először is gratulálok az újabb családtaghoz.

engem az érdekelne őszintén, mit kell tennem a 3 fiú - 1 lány arányért, mert nektek sikerült az, ami nekem nagy álmom :)

a rosszallóakkal és kételkedőkkel pedig nem kell foglalkozni, a legtöbb ember hajlamos a saját érzéseit kivetíteni másokra. ettől a ti örömötöknek nem szabad lankadnia.

khushi 2011.02.19. 08:45:51

Hát igen, ilyenkor sokan azzal kapcsolatos csalódásuknak próbálnak hangot adni, hogy pl. megint fiú, már a negyedik, stbstb.
Viszont azt hiszem az én esetemben nem fogom sértőnek tartani, ha hallom, ui koraszülés, majd üres petezsák miatti sikertelen terhességek után nekünk most tényleg csak az számít hogy 'egészséges legyen'.

kancellar 2011.02.21. 11:03:17

Na mi például ezért nem mondtuk és nem mondjuk el senkinek, hogy mi lesz várhatóan a neme. Amikor megszületik, akkor már úgyis mindenki örülni fog neki.

IxChel 2011.02.21. 13:30:17

Hát, hogy mit is jelent ez a mondat, az a körülményektől függ. Jelen esetben valami olyan, ha már összejött és ráadásul megint fiú, akkor legalább legyen egészséges, tehát az első két dolog az már elég szerencsétlenség. (nem Neked, a néninek valamiért...)
Ha Te mondtad volna pl arra a kérdésre, hogy fiú-e vagy lány a Félgyerkőc, akkor persze teljesen mást jelent.
Valamiért talán azt gondolják, hogy ez egy besikerült baba és van Nektek elég bajotok nélküle is.

Ne foglalkozz velük. :)

kutyáslány 2011.02.21. 19:47:33

Szerintem azért mondják így, mert mindenki magából indul ki és az emberek nagy többsége szeretne esetleg a két fiú-egy lány mellé inkább még egy lányt. Ezért azt feltételezik, hogy más is így van vele.

Én nem érezném sértőnek, mert bevallom, hogy ha még terhességre adnám a fejem, kilenc hónapig drukkolnék, hogy fiú legyen és ha mégis lányként születne, pont ugyanezt gondolnám: "végülis mindegy, csak egészséges legyen". :)

Laliath 2011.02.21. 20:35:22

@zuzmó:
hehe, férjem "fakadt ki" röhögve ilyképpen, miután a lányunk megszületése előtt számot vetett a család nembeli megoszlásával - úgymint az anyja velünk egy házban, a leendő lánya, a felesége, egy szuka kutya az udvaron és három nőstény macska: basszus, el vagyok nyomva :D

Amúgy az UH-osok szerint a második is lány. Amikor bejelentettük, sógornőm megjegyezte, hogy de ez még úgyse biztos, talán mégis fiú lesz.

zuzmó 2011.02.21. 22:09:57

Laliath: Gratulálok a babához :)) Semmi baj a sok egynemű gyerekkel, csak nevet választani egyre nehezebb...A 3. leányzónál már komoly gondban voltunk a névválasztással :) Fiú nevünk ellenben lett volna dögivel :D

Panzej 2011.02.21. 22:36:43

Köszönöm, hogy leírtátok, úgy látom, kábé mindenki úgy érez ezzel kapcsolatban, mint én :-)
Áfonya, nincs itt semmi titok vagy praktika. Ha lett volna, akkor a pocakomba most kislány lenne.. De így is jó lesz, mert: "mindegy, csak egészséges legyen!!" :-)))

Laliath! Gratulaaa! Mikor?

Laliath 2011.02.22. 16:57:04

@Panzej:
Köszi. Számításaim szerint nagyjából egyazon hetet tapossuk, június közepére vagyok kiírva :)
süti beállítások módosítása