Panzej 2011.01.28. 13:20

Ultrahang

Ülünk az ultrahangon, izgatottan meg karót nyelve, és már nagyon szeretnénk túl lenni rajta. Több okból is. Egyrészt jó lenne tudni, hogy minden rendben van, másrészt pedig most talán az is kiderül, fütyis vagy copfos figyel a hasamban. Nem mintha nem lenne mindegy, sőt, talán még sosem volt ennyire mindegy, de ha nem is gondolok egy átlagos hétköznap szinte egy percig sem a "jaj, csak egészséges legyen" gyerekre, sem a kisfiú/kislány témára, most azért itt, a kukkoláson adja magát a dolog. Mégis másképp fogok gondolni a hasamra, ha már valamennyire meg tudom személyesíteni a kölköt. Ha lány lesz, akkor a neve is készen van már, ha fiú, akkor még kérdőjeles, és ugye ott vannak a praktikus indokok is, hogy szeretenénk már előre sakkozni azzal, hogyan osszuk el a gyerekeket az új lakásban, ahol két gyerekszoba is lesz majd, mennyire ássam el Palkó kinőtt ruhácskáit, esetleg bányásszam-e elő a mély sóhajokkal eltemetett rózsaszín rakományt, ésatöbbi, lenne még mit sorolni, talán abba sem tudnám hagyni.

Szóval feszengünk, hármasban, mert hogy L mindenképp jelen akart lenni, Palkót nem volt hova tenni, én meg ugye kellettem a hasam miatt, mosolyog is körülöttünk a nép, hát igen, második gyereknél még lelkes a família, felvonulnak, ilyesmiket olvasok a szemekből. Meg némi rosszallást is helyenként, hogy minek ekkora felhajtás, inkább dolgozna az az ember, a gyereket meg minek hozzák ilyen helyre, majd lesz itt sírás, ha összeszed valamit. Aztán végre csak behívnak minket is.

Kedves, aranyos doki - mostanában szerencsés vagyok -, felfekszem, lejjebb, még lejjebb csúszom, aztán bemázolja a hasamat azzal a zöld takonnyal, és kezdődhet a mozi. Ott a gyerkőc, ficánkol, cuki, mosolygunk. Aztán mosolygunk tovább, meg még tovább, de már egy kicsit zavar, hogy a doki semmit nem szól. Szép csendben huzogatja a cuccot, és néz. - Minden rendben?- riadok rá egy kicsit idegesen, mire szépen, megfontoltan bólint. És ezzel a nyelve is megered. Megszámoljuk a kezeket, lábakat, megnézzük a fejkerületet, gerincet, még az arcot is, megvan-e a felső ajak, nincs-e nyúlszája a kölöknek véletlenül. Negyven deka és minden rendben, úgy tűnik, én pedig nekibátorodom. Hogy esetleg meg tudná-e mondani, ha látja, hogy mi a helyzet középtájon, mire számítsunk, rózsaszín, vagy világoskék felhőcskén ül a gyerek?

-Egy pillanat!- mondja a doki, egy szántás a hasamon, és ott virított a monitoron az igazság. Sejtettem én azt az elejétől fogva. Világoskék az a felhő. Megint egy kisfiút várunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr412620853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyedi 2011.02.01. 00:55:13

dejó :))
bár nem értem, akkor mitől hánytál? nekem azt mondták a lányokkal hánynak a kismamák :) (mondjuk ez nálam bejött, mert fiaim vannak és nem is hánytam)
és akkor most gondolkodhattok a nevén! és az egyik gyerekszoba zsúfoltabb lesz? :)

IxChel 2011.02.01. 09:46:51

Panzej, gratula! Mikorra várjátok?

Nagytimi 2011.02.01. 11:05:02

Mici megmaradt egyetlen leánykának!Kíváncsi lennék milyen nevet adtatok volna,ha kislány ez a baba.Jó egészséget mindenkinek!

krenna 2011.02.01. 11:38:58

Panzej!
Az elejétől kedve olvasom a blogodat, még a terhesnaplónál szoktam rád, 4 hónappal fiatalabb a kifiam mint Palkó, most meg szerintem hétre pontosan egyidős terhesek vagyunk, igaz én még csak a másodikkal, mi is tegnap voltunk uh-n és kiderült, hogy nekünk is kisfiúnk lesz. Június 8-ra vagyok kiírva. Jó egészséget nektek!

guju 2011.02.01. 13:17:22

Jajdenagyonjóóó! Palkónak is lesz korabeli autótologatós tesója és Mici királynÓ-i koronáját se veszélyezteti senki. További problémamentes heteket nektek!

_ludmilla_ 2011.02.01. 14:18:10

Szia Panzej, gratulálok!! :-))
Mit szólnak a tesók a hírhez?

Én a Palkónapló óta követlek és biztos vagyok benne, hogy más Palkónapló rajongók kívánságát is tolmácsolom amikor azt kérem, hogy szánj valamikor egy hosszabb posztot Palkónak:-) Már nagyon régen hallottunk felőle bővebben és nagyon hiányoljuk! :-))

Panzej 2011.02.01. 22:47:56

Sziasztok!

Egyedi, nálam ez úgy van, hogy ezek a hányásos dolgok minden gyereknél egyre rosszabbak. Lackónál kutya bajom nem volt. Egyszerűen semmi azon kívül, hogy az utolsó hónapban (augusztus) vizesedett a lábam. Micinél a szagokra voltam borzasztó érzékeny, és egyszer-kétszer hánytam is. Palkóval _nagyon_ rosszul voltam, alig bírtam lábraállni, mindent kihánytam stb. Most meg szintén nagyon vacakul voltam, de talán nem annyira, mint Palkónál, viszont sokkal tovább tartott.
Szóval nálam ez nem nemtől függ. Viszont már el tudom képzelni, mi várna rám egy ötödik terhességnél.. :-)

Ixchel, júni 4-re vagyok kiírva. De eddig mindegyik gyerekem túlhordtam. Ja, nekem meg júni 8-án van a szülinapom. Még az is lehet, hogy szülést kapok ajándékba..

Nagytimi, ezt a férjem senkinek nem engedi elmondani. Nem tudom, talán reménykedik még egy kislányban? De nagyon szép neve(ke)t adnánk neki.

Krenna, örülök, hogy itt vagy! Akkor te a szülinapomon szülsz, ha a baba szót fogad a dokinak :-) Melyik kórházban szülsz?

Guju, köszi szépen! Ahogy mondod. Viszont nehéz dolga lesz majd a fiúkkal. Az öcsém már most azon röhög, hogy micsoda szűrőn kell majd átmennie (három fiútestvér meg egy vérszomjas apa) szegény udvarlóknak meg vőjelöltnek.. :-)

Ludmilla, épp most kacérkodom a gondolattal, hogy felélesztem a Palkónaplót. De még nem tudom, hol. Mindenesetre írok egy posztot nemsokára, ígérem.

egyedi 2011.02.01. 23:42:40

újra Palkónapló, ez nagyon jó hír!! az én fiam is pár hónappal fiatalabb nála (és szöszi, kékszemű, mint ő), így olyan jó volt olvasni róla :))

krenna 2011.02.02. 14:37:06

Még nem tudom egészen biztosan, de valószinű, hogy a Sote I. lesz a befutó. Nemrégen költöztünk Szigetszentmiklósra vidékről, ott nem volt ilyen probléma, mert csak egy kórház volt. Terhesgondozásra Miklósra járok. Egyik kórházzal sincs tapasztalatom, de elvileg a sote-hoz tartozunk.

Dinuss 2011.02.10. 23:32:24

Gratulalok a kisfiuhoz!!!Pedig meg mertem volna eskudni,hogy kislany lesz....:))))
süti beállítások módosítása