Panzej 2011.01.18. 00:13

Disznóság

Ez lesz idén kocsonyából a második eresztés. Az első, ami úgy hat tálat tett ki, nem egész egy hét alatt, hatalmas tapsvihar közepette fogyott el. Most is bizakodva tekintek a jövőbe, bár ez lesz az első alkalom, hogy a malac farka is bekerül a pikszisbe.

Kicsit úgy érzem most magam, mint amikor egyszer fejjel együtt vettem meg a csirkét. Persze nem direkt, a horrorisztikus valóságra csak itthon döbbentem rá. A tényeket hangos sikoltozás és kéztördelés követte, amely akkor csapott át hányingerrel vegyes borzadásba, mikor minden bátorságomat összeszedve megpróbáltam lenyiszabolni a kéretlen testrészt. Ide-oda csapódott a taréj, a csőr, az üveges szemek az életlen kés alatt, verték a vágódeszkán tompa és ütemes tamtamot, aztán csak néztük egymást, én meg a fej, amit akkor hirtelen valahogy szentségtörésnek tűnt a kukába hajítani. De stramm nőci vagyok, megtettem ezt is, ám utána egy időre végetért családunkban a csirkeszezon. Még a mártás sem takarta el eléggé az élményt, nem, csak az idő volt rá képes.

Szóval volt már rosszabb is a helyzet, ami most némileg árnyaltabb, nem úgy a látvány. És ilyenkor elgondolkodom azon, hogy milyen alapon borzadozunk mi a sült tücsöktől, a főtt patkánytól vagy a nyers kukacoktól..

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr272591953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krinya75 · http://en-mozaikok.blogspot.com/ 2011.01.19. 00:12:54

Hatalmas respect a csirkenyakazásért, én biztos nem éltem volna túl ép ésszel... nálunk még a friss halat is a férjem pucolja :S De végülis, tényleg minden csak megszokás kérdése.Ha belegondolok, minden országnak, kultúrának megvannak a maga furcsasága. Én anno sokkot kaptam, amikor itt Görögországban először láttam egész bárányfejet a húsboltos hűtőben, a többi hús között sorakozva. Így, ahogy van, szemestül-fogastól, egyben megsütik, és megeszik (mindenét...). Az első, görög családban töltött húsvéti ebédemet (én természetesen csak sima sültcsirkét ettem) szigorúan a tányéromba bújva költöttem, lesütött szemmel, sunyi módon nem tudtam az asztal közepén trónoló fej szemébe nézni... Most már nem rémiszt annyira a látvány, de azért most sem szeretném megkóstolni...
De eszembe jutott még a sok tengeri herkentyű, amit elsőre meg nem ettem volna, most meg imádom. A nyers, élő állatkákat (mint kagyló, csiga, vagy bármilyen ízeltlábú) viszont azt hiszem, örökre kihagyom az életemből.
süti beállítások módosítása