Panzej 2011.01.24. 23:28

Illeték

Úgy tűnik, hogy költözünk. Mondom, úgy tűnik, mert ugyan le van már papírozva a dolog, kifizetve még nincs, a kölcsön is csak folyamatban van, szóval korántsem olyan végleges az egész, még ha nagyon valószínűnek néz is ki.

Szóval mondom, még nincs kulcs, még nincs tervezgetés, még lóg az egész ügy, de amit mi még csak sejtünk, azt úgy tűnik, az adóhivatal tudja is. Ma ugyanis megjött a boríték, benne a sarc, a brutál összeg, egy hónapos határidővel.

Meglepő ez a hatékonyság, ha pénzbehajtásról van szó. Pláne egy nyélbe sem ütött üzlet esetén. És nagyon kíváncsi lennék, hogy ha történetesen módunkban állna ezt most hirtelen ripsz-ropsz kifizetni, majd a lakás valamilyen oknál fogva mégsem minket választana, vajon akkor is működne ez a hatékonyság? Vajon robbanna a számlánkon, persze még csak sejtés-időben a visszautalt összeg?

Nagyon rosszindulatú vagyok, ha azt gondolom, hogy nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr952611302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IxChel 2011.01.27. 12:38:39

Panzej, lehet haladékot kérni, sőt, még akár kedvezményt is, van rá valamiféle jogszabály. Én 4 éve vettem a lakásomat, és, bár nálam nem pörögtek ennyire, csak fél év múlva jött ki a felszólítás, szóval kértem mérséklést és részletfizetést is. Tádámm, felét elengedték, a maradékot pedig 2 éves kamatmentes részletben fizettem meg. Az a fontos, hogy írd le, pontosan hogy akarod fizetni (hehe, sehogy) és valamilyen részösszeggel (pl. 10E Ft) támogasd is meg a kérelmet.

Eddig csak olvasgattalak, csodajó, ahogy hozzáállsz az anyasághoz, tényleg, példaértékű, nekem sokat segít, ha épp kicsit tele a hócipőm. Gratulálok Neked a születendő gyermekhez és a már meglevőkhöz is :)

Panzej 2011.01.27. 23:40:31

Szia IxChel! Ez nagyon érdekes! És tetszetős :-)
Mit írtál a leveledben? Nagyon sírtál? Részletes indoklás kell a körülményeidről?

Köszi szépen a gratulát, írd meg te is nyugodtan ha tele a hócipőd! Kivesézzük :-)

IxChel 2011.01.28. 09:26:27

@Panzej: Szia, ha nagyon megtúrom az iratokat, megvan még a válasz, amiben szóról-szóra idézik az én levelemet. Ha gondolod, valahogy átküldöm priviben. Igazából szerintem nem sírtam nagyon, leírtam, hogy 5%-os önrésszel tudtam lakáshoz jutni, amit fel is kell újítani, akkor még egyedül éltem, de szerintem három gyerek+az úton levő negyedik is elég alapos indok. Ráadásul a hitelfeltételek is szigorodtak. Én ügyvéddel is beszéltem, mielőtt elküldtem a kérvényt, az ő tanácsa volt, hogy mindenképpen, egyértelműen írjam le, mit szeretnék (mert ugye sokan csak azt írják, hogy részletfizetést kérnek, aztán meg csodálkoznak, ha kapnak pl három havit) és mindenképpen mutassak valami fizetési szándékot. Hangsúlyozni kell, hogy fizetni akarsz, de a jelenlegi körülményeid csak az ilyen fizetést teszik lehetővé, bla-bla. Az egyik munkatársam is lekoppintotta a levelemet, elsőre elutasították, erre fellebbezett és utána neki is engedélyezték. Az a lényeg, hogy olyat kérj, amiből még Te is tudsz engedni, tehát legyen valami alkulehetőség, ha esetleg nem jön ki náluk a büdzsé. Talán ilyenkor év elején még jobb is, hiszen még nem látják, mennyit tudnak kaszálni idén, nem szorítják őket a normák, hátha engedékenyebbek :) Én nem küldtem kereseti kimutatást se, sőt, csak annyit írtam, hogy a törlesztés és a rezsi a keresetem nagyobb részét elviszi. Ja, és nekem volt egy kevéske megtakarításom, amit vészhelyzetre tartogatok, azt eltettem egy takszövbe, mert esetleg a nagy bankoknál utána tudnak nézni a pénznek, de a takszöveket biztosan nem kérdezgetik végig.

Aztán majd panaszkodom is néha, de ma olyan szépen süt a nap :). Tegnap volt kicsit nehezebb nap, az Ember is későn jött és ideült egy bagoly huhogni a ház elé, elég félelmetes volt. :)

guju 2011.01.28. 12:53:55

Panzej, nekünk elengedték a teljes illeték összeget!!!!!!! Halál komolyan. Pedig csak a részletre gyúrtunk. Kicsit ki is akadtam, mert azért a teljes elengedésre nem voltunk rászorulva.
Nekünk anno az ügyintéző "néni" azt javasolta, hogy nem szabad túl sok indokot írni. Mi komolyan kb három mondatot írtunk!
Hova lehet neked nem ennyire publikusan írni? Szívesen elküldöm, hogy mi mit írtunk.

Panzej 2011.01.28. 13:14:58

Szia Guju! Hűha, milyen érdekeseket írtok!! :-)
Emailcím: panzej@freemail.hu

guju 2011.01.28. 13:19:27

Írtam közben privit, de ha az nem a freemailes címedre menne elküldöm oda is.

IxChel 2011.01.28. 14:30:20

Na bakker... Pont ezért utáltam vizsga után is megnézni a helyes eredményeket, mert ha rájöttem, hogy jobban is lehetett volna, akkor megütött a guta!
És most tessék!!!! :)

Bubó 2011.01.30. 16:36:57

Szia Panzej!

Egész más téma: hogy vagy? Remélem, már nem vagy rosszul. Tudjátok már a baba nemét? (Én úgy érzem, most kislányotok lesz:))Tesók hogy fogadták a hírt? Gondolkodtatok már az autó-ügyről? És egyébként pedig 3 gyerekülés hogy fért el eddig az autótokba?

Ha ihletet kapsz, írhatnál erről egy hosszabb beszámolót, szerintem sokan kíváncsiak!

Addig is minden jót Neked és örömteli pocak-növesztést!

Zsuzsa

Panzej 2011.02.01. 23:22:46

Szia Bubó! Írok, ígérem, tudom, hogy lógok nektek magammal, csak mostanában olyan sűrű az életünk, hogy a sok történés között kevesebb idő marad magamra :-))

Köszönöm mindenkinek az illetékkel kapcsolatos infókat, nekivágunk a dolgoknak a kapott tanácsok nyomán, aztán majd beszámolok az eredményről!

Vakmacska 2011.03.25. 22:54:04

Anyám is kapott kedvezményt a lakásra, részletet is meg csökkentést is. Mivel hetvenévesen volt először a nevén lakás, gondolta az adóhivatal, hát legyen neki karácsonya vele.

Panzej 2011.03.27. 00:20:16

Most úgy tűnik, alaposak, pár napja kaptuk a papírt, minden vagyonunkról be kell számolnunk. De még a százezer ft feletti elektromos berendezésekről, ékszerekről is.
Nem lesz itt sztem kedvezmény, azért kitöltöm a papírokat, időt húzunk vele. És persze a részletfizetést azért még az elutasítás után is megpályázunk.

kutyáslány 2011.03.28. 20:32:03

@Panzej: A négy gyerek magában nem elég a kedvezményhez??? Komolyan felháborító!

A százezer forint feletti berendezéseket meg ékszereket ki ellenőrzi és hogyan? Elment az eszük teljesen.

IxChel 2011.03.29. 10:26:31

Ez azért botrány, nálam még nem volt ilyen, bár akkor még csak simán APEH voltak. Akkor is benne volt a pakliban, hogy kijönnek környezettanulmányra, gondolom, így ellenőrizhetik, hogy mindent bevallottál-e...
Ettől függetlenül kitartónak kell lenni, ne add fel, drukkolok!

Panzej 2011.03.29. 12:31:33

Hát én is megdöbbentem. Mindenesetre, hogy kicsit nevetségessé tegyem a dolgot, mert szerintem az, beírtam, hogy konyhabútor meg konyhai gépek. De a kiadásoknál sem vacakoltam, beírtam az óvodai kiadásokat, úszásoktatást, ha már lúd, hát legyen kövér :-)
Mindenről kell igazolás, számlakivonat, no és persze az egy háztartásban élők össze közös jövedelmét, vagyonát egy kalap alá veszik. Úgyhogy hiába tűnök én jóval szegényebbnek a férjemnél..
süti beállítások módosítása