Muszáj új kocsit vennünk. Vagy mégsem?

http://www.multimac.co.uk/home

Ennek az ülésrendszernek beépítése a kocsinkba (7 éves Octavia, megkímélt állapotban) félmillió forint. Most az mellékes, hogy nincs ennyi kápénk (hitelre nem lehet venni, nem úgy, mint az autót), de azért mégis összességében olcsóbb, mint egy új/használt egyterű. Viszont még sosem láttam ilyet, nem tudom, hogy funkcionál, és ennyi pénzt kiadni egy némileg bizonytalan kimenetelű dologra, hát, szóval a vége nagy szívás lehet.

Mi a véleményetek? Tökjó vagy gáz?

A bejegyzés trackback címe:

https://panzej.blog.hu/api/trackback/id/tr823086203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ani2 2011.07.21. 15:46:19

Erdekesen nez ki. De ezzel felnotteket nem lehet szallitani kesobb. Vagy konnyen ki lehet venni es visszatenni a regi uleseket?
A masik dolog pedig az, hogy nagyon "kulfoli" kinezete van. Biztos, hogy a magyar rend ore is elfogadna gyermekuleskent? Vagy esteleg buntetne, mert nem hasznalsz "normalis" gyermekulest?

Paramami 2011.07.21. 23:32:54

Nekem nagyon bejön!!!!!!!! Pláne, mivel szeretjük az autót, és elég gáznak tűnik csak azért lecserélni, mert a következő (háromnál tartunk, még egyre vágyunk) már nem férne bele. Én mindenképpen utána járok majd, ha aktuális lesz, mert hihetetlen jó ötletnek tűnik! Hol érhető ez el itthon? Másik autóba vajon továbbvihető?

Laliath 2011.07.22. 07:45:00

Érdekes, de tetszik.
Tényleg annak kéne utánajárni, hogy itthon elfogadják-e gyerekülésnek. Gondolom van hozzá valami papír/tanúsítvány, mint a szabvány üléseken az E4 matrica.

Paramami 2011.07.22. 09:16:09

Kicsit megnéztem a honlapot, itt (www.multimac.co.uk/faq) kiderül, hogy

1. Itthon is legális, mivel az érvényes ECE 44-04-es, legújabb szabványoknak megfelel,
2. Két övet kell beszereltetni hozzá (ennyit kell változtatni az autón), aminek segítségével ki-be rakható egy perc alatt az egész rendszer, tehát maga a hátsó üléssor változatlan marad.
3. Ennek következtében új autóba is beszerelhető, de venni kell hozzá új öveket.
4. Ha eladod az autót, csak az új öveket kell levenni, nem fog látszani, hogy változtattál az autón - na persze ez extraként előny is lehet, hogy van hozzá ilyen rendszer adapter.
5. Nagyon jó, hogy 15 kilóig lehet hátranéznie a gyereknek, ami sokkal biztonságosabb.
6. Különféle kiegészítőkkel lehet az egyes korcsoportok számára alkalmassá tenni az alapülést (kicsik számára babaülés, nagyobbaknak különféle fejtámlák, stb.). Ezek idővel szabadon variálhatók.

Szerintem zseniálisan újszerű megoldás egy komoly problémára (lásd Totalcar-on és BA-n cikkek a hogy fér be 3 v. több gyerek az autóba kérdést), u.i. ez a kis autóba 3 gyerekülés problémát is megoldja).

Még egyszer köszi, Panzej! Ti honnan értesültetek róla?

Bagiraa 2011.07.22. 09:44:58

Szerintem szuper, én azt hiszem inkább ilyet vennék mint új autót ha csak ezen múlik. A csomagtartó méretén sajna ez sem változtat, de az más kérdés.

korcsolya 2011.07.22. 13:05:17

Nem érdemes hosszú távon inkább egy egyterűbe beruházni? mi ezt fogjuk tenni 1 éven belül, pedig akkor még csak öten leszünk. De persze érdekelnek az ellenérvek, más szempontok is! (különben az ötlet szuper, láttam már én is a totalcar-on,)

vatikati 2011.07.23. 12:13:54

A férjem autófényező, szerinte ez egy nagyon jó ötlet. Szerintem is, és ha azt nézzük, hogy a kocsihoz nem biztos, hogy jók a már meglévő ülések, akkor az ára is elfogadható. Persze sok kifizetni, de mennyi egy autó kezdőrészlete és hozzá 4 új ülés? Vagy rosszul látom. Nekem csak kettő ülés kell egyenlőre :)

IxChel 2011.07.23. 13:44:44

Hát, akkor én vagyok a másik oldal. Egy 7 éves autóról beszélsz, akármilyen megkímélt.Ha azt látod, hogy az elkövetkező években pozitív irányba mozdul(hat) el a mérleg, akkor érdemes lehet esetleg, bár én akkor sem tenném. Egy 7 éves autóról van szó, pár éven belül lesz minden baja és elég lesz azokat rendbehozatni. Nekem is skodám van, két évvel idősebb, superb, és hát... Januárban a turbó ment szét benne, kétszer annyiért csinálták meg, amennyiért a barátnőm vett egy használt Suzukit... Hidegben nehezen indul, melegben nehezen indul, esőben szintén. Lenne rajta mit megcsináltatni, a motorral is van némi gond, de úgy vagyunk vele, hogy amíg meg nem áll, használom és majd utána veszünk valamit, ha tudunk. De nem érdemes több száz ezer forintot rákölteni egy viszonylat öreg autóra. Szerintem csekkoljátok le, mennyiért lehet egyterűt venni, amiben elfértek mindnyájan és arra vajon hány év garancia van? Vagy érdemes a meglévő kocsit átnézetni egy megbízható szerelővel, aki megmondja Nektek a frankót, hogy mennyi ideje van még a verdának és mennyit kell rákölteni az elkövetkező években.

kutyáslány 2011.07.23. 21:43:48

Nekem nagyon tetszik! :)
Abból kiindulva, hogy esetleg a költözés mellé nem tudtok még egy kocsihitelt is bevállalni (gondolom, nem tudom), szerintem nagyon jó.

ViktoriaF 2011.07.24. 04:53:43

Egyetertek IxChellel: egy heteves kocsi akarmennyire megkimelt is mar het eves alkatreszeket tartalmaz, egyre tobb szuksege lesz majd szervizre, bar a Skodakat nem ismerem. Masreszt ujabb kocsi nagyobb valoszinuseggel tartalmaz ujabb technologiat, ami inkabb noveli a biztonsagot. Egy nagyobb auto jobban vedi a benne uloket utkozesnel. Szerintem felmillio forint nagyon draga negy gyerekulesert. Ha a penz nem akadaly, akkor en uj autora szavaznek.

Leluti 2011.07.24. 08:34:10

Én az egyterűre szavaznék.
Többek között azért, mert egy pici babát én nem tennék bele, nincs olyan kényelmes helye, mint egy jó babaülésben. Továbbá, hogy a nagyobbak meg nem férnek el rendesen, mint mondjuk az én lányom, aki 8 évesen 150 centi.
Ha ragaszkodsz a Skoda márkához, létezik 7 személyes változat, a kombi részben lenyitható ülésekkel/rendes biztonsági övvel/, ami újonnan 2 milla körül van, használtan meg ennek a fele.
Nekünk is ilyen van, csak nem Skoda és már a két szomszédunk is ilyet vett más más márkájút.

kutyáslány 2011.07.24. 17:46:53

@ViktoriaF: Valamiért úgy gondolom, hogy ha a pénz nem lenne akadály, akkor lecserélnék a kocsit és kész, nem agyalnának olcsóbb, de jó megoldáson. De lehet, hogy tévedek.

Panzej 2011.07.24. 22:26:04

Sziasztok!
Paramami, a Totalcaron volt egy cikk róla.

IxChel, nekünk nagyon jól szuperál a Skodánk, tavaly esett át nagygenerálon mert átléptük a százezres határt. De úgy magától soha nem volt semmi hibája, mi nagyon elégedettek vagyunk vele. Viszont persze öreg, öregedik, ez így van. Az ülés azért érdekes, mert kiszerelhető, így más kocsiba is át lehet rakni akár. Tehát ha lecseréljük a Skodát, mondjuk egy Touran-ra, akkor abba is vihetjük magunkkal a Multimac-et.
Viktoria, ebben igazad van, viszont a legtöbb egyterűben a két leghátsó ülés nem teljes értékű ülés, csak pótülés, ráadásul a hátul ülő feje kábé tíz centire van a kocsi hátsó részétől. Nem tudom, mi történne a hátul ülő kölkömmel, ha valaki egy kicsit nagyobb svunggal belénk szaladna.

Leluti, sztem valamit keverhetsz, a Skodának nincs hétszemélyes változata.

Az ülésre visszatérve, a gond az az, hogy pont a pénztelenség miatt leszünk kénytelenek végül ejteni a Multimac-et. Ugyanis ha ezt a kocsit leadjuk, akkor ezt beszámítva alapnak fel tudunk venni hitelt egy használt egyterűre, míg ha a Multimac mellett döntünk, akkor csak később tudnánk megvenni, ha összegyűjtenénk ennyi kápét. Azaz ki tudja mikor. Jelenleg pl. minden fillér lakásfelújításra megy. Kicsit patt a helyzet.

Leluti 2011.07.25. 19:09:19

Igazad van, mindig keverem ezt a kettőt: Dacia-ra gondoltam.

Van még a Fiat Doblo, abban fix mind a 7 ülés.

Paramami 2011.07.26. 15:34:36

Na igen, ezt megértem. A mi esetünkben pont azért gondolkodnék egy ilyen ülésben, mert akkor ki tudnánk húzni a mostani autó élettartamát maximálisra (kb. öt évet adna), ami szerintem benzinpénzben simán bejönne a másik oldalon, ennek az autónak jóval kisebb a fogyasztása, mint egy nagyobbnak.

Azt olvastam, hogy a legtöbb egyterűben a hátsó két ülés gyakorlatilag a csomagtérben van, ami gáz, mert sokkal kevésbé biztonságos. Ráadásul ha hátulról belemennek az autóba, akkor nagyon közel a gyerek, és még csak nem is az ülés hátulját nyomja meg a felgyűrődő anyag, hanem a gyerek néz hátra, az ő lába, stb. sérül. Ettől a gondolattól személy szerint rosszul vagyok.

Kamaszokra nyilván már nem jó egy ilyen rendszer (12 év a korhatár), akkor biztosan váltani kell, ez nyilvánvaló, de én személy szerint hamarabb amúgy sem váltanék, nekem nincs gondom azzal, hogy 12-13 éves koráig nyúzzam az autót (a miénk most hét éves, ha két év múlva egy ilyen rendszerrel oldjuk meg a szaporulatot, akkor 14 éves koráig kell, hogy kihúzza a kocsi, erre egy jól karbantartott, megkímélt Opelnél van esély).

Nemrég négygyerekes ismerőseink egy 10 éves kocsit vettek (valami Chrysler batár, csupa extra), két milla volt így, nagyon meg vannak elégedve, és bíznak benne, hogy jó pár évig menni fog még. Mások inkább újabbat vesznek, ami nyilván tovább lesz jó, kevesebbet fogyaszt, másrészt kisebb és szinte nincs is csomagtere. Kinek a pap...

ViktoriaF 2011.07.26. 17:05:02

Panzej, most jol kiengedted a szellemet a palackbol... Az autorol mindenkinek megvan a maga velemenye :); @ Paramami: Nem mindegyik egyteru auto teljesit egyforman a crash teszteken a hatso utkozesnel. Az egy teruekkel nekem inkabb az a problemam, hogyha hatul is utazank, akkor nagyon minimalis a pakoloter. Az enyembe siman be mernem rakni a kisbabat hatra, pedig mar ketszer voltam erintve utkozesben, ami az auto hatso reszet erintette. Persze csak kis sebesseggel, viszont tisztan latszott, hogyan viselkednek a gyerekulesek, mert mindketszer ott ultem mellettuk es figyeltem. Az a legbiztonsagosabb, amikor a kisbaba a baba szekben van es hatra nez. A nagyobb gyerek az mar zizesebb, a fiam meg nem volt harom eves, amikor tortent es az o ulese elore nezett. Hat azt kell, hogy mondjam, hogy remito volt, amit lattam, pedig maga az ules jo, de a gyerek feje meg ennel a kis sebessegnel is jol elore lodult. Szegenykem sokkot is kapott utana. A 10-honapos lanyom ataludta ugyanezt a balesetet a babaszekben. Ezutan azt hataroztuk a ferjemmel, hogy addig nez hatrafele, amig lehet, nem erdekel, milyen hangosan "enekel". Ami megdobbento volt nekem ebben a balesetben, hogy az autonk total lett, mert becsuszott a masik kocsi ala. A biztosito szo nelkul kifizette, de oszinten szolva en inkabb szerettem volna meg, ha mukodik. Egyebkent egy kozepes meretu kocsi volt.
Szoval nekem az a problemam az ilyen jellegu ulesekkel, hogy nem lehet megforditani a kisbabanal nagyobb, de meg kicsi gyereknel.

Paramami 2011.07.28. 17:17:53

Viktoria, ez az ülés 3 éves korig (!!!) hátra néző babaüléssel rendelkezik (külön kell rászerelni). Sztem valamit félreértettél. Pontosan azért, amit mondtál, illetve mert Svédországban már ez a sztenderd, és annak is meg akarnak felelni.
süti beállítások módosítása